I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Thursday, August 16, 2012

Selamat Hari Raya

sekadar gambar hiasan hihi

Ramai yg dah start cuti & balik kg kan! Saya masih kejer..esok pun kejer lagi.. Raya tahun ni saya amik cuti satu hari sahaja...sebab saya simpan cuti nak balik kelantan masa kawin adik saya 1 sept nanti. So taun ni masih raya kat Puncak Alam. Saya cuti sampai rabu jer..khamis & jumaat dah start kejer balik. Huhu.. Tak per taun depan saya mau cuti panjang hehe

Utk semua..selamat menyambut hari raya.. maafkan saya andai ada salah & silap saya dlm menulis meluahkan apa yg terbuku di hati & fikiran.. kadang2 kita tanpa sedar menyinggung perasaan orang kan.. Semoga segala puasa & amalan kiter diterima Allah.. Bagi yg pulang ke kampung tu berhati2 lah memandu..saya doakan kiter semua selamat & bahagia di Aidil Fitri ini.. amiin. Oh berita gembira utk hari ini..Mia dah boleh balik rumah!! Alhamdulillah :)

Renungan:
Orang yang paling cepat dalam minta maaf adalah orang yang paling berani..
Orang yang paling cepat memaafkan adalah orang yang paling kuat..
Orang yang paling cepat melupakan kesalahan orang lain adalah orang yang paling bahagia.. :)


Sunnah Nabi (saw) telah mengajarkan bahawa ucapan apabila bertemu pada hari 'Id ialah

تَقَبَّلَ اللهُ مِنَّا وَ مِنْكُمْ

Berikut ialah dalilnya :

Dari Jubair Bin Nafir, katanya : “ Apabila sahabat-sahabat Rasulullah (saw) bertemu pada hari 'Id, sebahagian mereka mengucapkan kepada sebahagian yang lain :

تَقَبَّلَ اللهُ مِنَّا وَ مِنْكُمْ

“Semoga Allah menerima (amal) kami dan (amal) kamu.”

Jom tukar ucapan selamat hari raya pada 

تَقَبَّلَ اللهُ مِنَّا وَ مِنْكُمْ   - “Taqoballahu Minna Wa Minkum ” yang artinya Semoga Allah menerima ibadah kita semua.

1 comment:

Tukang Campak said...

Selamat hari raya juge utk ko Edd, samalah kita, cuti ckup2 makan jek, nak simpan utk acara lain.

Aku mtk maaf kalau2 ada salah silap semua ye.

Google