I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Tuesday, August 28, 2012

Ceritera Raya - 1 syawal

Tahun ni kempunan lagi nak solat Aidil Fitri.. tapi pagi2 dah kejut anak2 bangun and pesan mandi sunat Aidil Fitri. Sementara tunggu en.asben balik solat raya..kiter amik gambar la dulu hihi
ewah boboboi mama neh hihi
2 org anak terunaku yg berbeza sgt rupa haha..sorg ikut babah..sorang ikut mama yer
susah betul nak amik gambar qaireen senyum sebab dia tak suker amik gambar
Danisha yg mmg kaki bergaya
Sian Danisha.. mata dia belah kanan tu bengkak pulak pagi2 raya huhu.. kena gigit nyamuk atau semut waktu tido..bangun2 jer tgk ada 3 bijik kesan gigitan..sian anak mama ni.

Lepas hubby sampai jer kitaorg gerak gi umah mil yg tak sampai 5 minit pun naik keter tu :)
otw to umah mil
geram sama ini budak tecit tau!
Sampai kat umah mil kiter sarapan la dulu.. adik ipar saya yg lelaki & wife dia dah sampai dulu.. lepas tu baru adik ipar perempuan saya & husband pulak sampai.
hubby, fil & adik ipar saya, Alai
Lepas semua dah kenyang maka sessi bermaaf2an & bagi duit raya utk kanak2 riang hehe
Saya jer yg rajin snap gambar maka ini jer la yg saya mampu amik sebab dgn kejap2 dukung khayla..kejap2 layan umar hahahaa... anak 6 la katakan hihi
parents saya kata khayla ni mcm saya masa kecit.. sama ker?
Najihah wif Ashraff anak adik ipar saya
Nasib baik la mil ada beli tikar tu.. bentang tikar senang.. dgn cucu2 yg melasak neh haha
Tgk la ahsraff ni asyik nak kuntau org jer kejer dia haha.. semua org dia nak power rangerskan ekekek
Umar dok jauh jerk dr Ashraff haha
Baby Zaleysha yg baru 7mos+ tapi bambam..besar dr khayla hihi.. comel!
Eh tertinggal la gambar budat tecit mek khayla.. 
weehuuu..tantek tak skirt kembang ai?? 
Lepas semua dah salam2.. kiter konvoi ramai2 balik kg asal pil saya..ker Gombak kiter.. mmg tiap kali raya cam tu laa.. kami akan konvoi ker Gombak sebab adik beradik pil semua kat Gombak..family hubby jer yg sesat kat klang dulu sebab fil saya dulu kejer kat Northport.. tapi biler pencen jual rumah kat palm Grove kek klang tu & beli umah kat puncak alam.

Umah pertama yg kitaorg tuju adalah umah Kakak fil saya, Umah Nek Wo.

Nek Wo ni kakak sulong fil saya..dia ada ramai anak.. sebab tu la dia ada ramai cucu.. tak silap saya 7 ker 9 entah anak dia.. Meriah betul biler balik Gombak neh ngan cousins hubby & anak2 sedara sepupu yg dah makin besar2
Kak Ana (Cousin hubby) ngan mek khayla yg x tinggal bantal busuk hihi
Danisha wif Fatin
Fatin ni antara anak sepupu hubby yg dah besar.. nak kawin bulan 12 neh.
Haris ngan Haziq - bapak sepupu dia kalau kira pangkat haha
Waheeda - anak sepupu hubby yg rajin melayan budak2
Nek Wo masak sup tulang..shedapp... kitaorg semua makan nasi & sup tulang sebab kat umah lain x dapek sup tulang haha.. semua kebanyakan rendang etc.
Syok betul rumah kampung kan!
eh sapa tu kat kerusi tgh melantak haha.. turn ai la pulak makan hihi
Umar pulak jenis lambat nak panas so dia dok atas riba mil jerk ekeke..bila org dah nak balik baru la dia nak main2
ayah mentua ku yg hensem berbaju purple 
Mas ni dah tghari anak2 pun dah ngantuk... tgk la khayla ni dah berguling bergolek sakan.


Mil bersama anak2 sedara & cucu sedaranya (Fatin)
Ni semua anak nek wo.. Kak Ana, Fatin (Anak Kak Ina), Kak Mala, Mil & Kak Ina
Abah & Kakak sulungnya Nek Wo
Kebetulan hari raya ari tu kan cuaca redupkan.. kena pulak angin bertiup masuk.. mmg best.

Lepas solat zohor..kiter semua gerak umah Pak Ngah pulak.. adik ayah mentua saya. Kat umah Ngah tak der gambar laa.. kat sini saya mandikan anak2 semua tukar baju t-shirt & gaun sebab dari pagi dah melekit2 badan semua.
Mek khayla dah tukar baju gaun.. semua baju2 gaun &t-shirt raya anak2 saya beli kat US ari tu :)
 Lepas solat asar kitaorg gerak umah Mak Cik Ani juger gi Gombak.. Mak Cik Ani ni kakak Mak Mertua saya. Lepak2 kejap.. sebelum maghrib kitaorang cau cin cau.. sebab nak solat maghrib semua kat umah.

Hari Ke 2 Syawal kiter sambung next citer yer hihi

No comments:

Google