I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Wednesday, June 02, 2010

Masih ramai yg prihatin

Walaupun saya berpantang sendiri.. tiada sesiapa jaga saya.. mak saya tak datang jaga saya.. tapi itu bukan sebab utk saya bersedih.. sebab kalau bersedih & mengenangkan nasib diri takkan merubah apa2.. bersyukurlah dengan apa yg ada & lebih baik kita ceria2kan diri betul tak? Kalau ikutkan mak saya cuma datang waktu saya bersalin anak pertama sahaja.. itupun waktu tu arwah nenek kesayangan saya masih ada.. lepas tu anak ke 2 dan seterusnya.. mak saya tak datang.. kalau datang pun selepas sebulan atau 2 bulan lepas tu.. tapi saya bersyukur sebab masih ramai yg prihatin.. walaupun tak dapat jagaan & belaian dr ibu sendiri, Allah tu dtgkan pertolongan & bantuan dr sumber yg lain.. contohnya ini...

ini adalah halia yg dipotong2 & dimasak oleh kakak opismate hubby.. so tiap kali saya makan saya akan makan halia2 ni semua.. terima kasih banyak2 kak. Halia ni dah tinggal sikit sebab saya dah makan banyak.. terima kasih sangat2 sebab susah payah potong halia ni kecik2 & masakkan utk saya...

tiap kali saya makan nasik, saya makan halia2 ni sebagai ulam.. mula2 makan rasa tak sedap tapi paksa jugak makan sebagai ubatkan.. dah lama2..rasa ketagih..cam sedap pulak cam nak lagi dan lagi dan lagi hehe.. baby umar pun asyik terkentut2 jerk biler saya makan halia ni banyak haha.. alhamdulillah setakat hari ni umar tak der lagiks kena kembung atau meragam. Lagipun tiap kali lepas mandi saya tak pernah miss tuam perut dia.

saya jugak beruntung sebab ada ramai kawan2 yg prihatin & baik hati...esp kawan baik..dulu kini & selamanya..jujie.. kawan paling teristimewa :-)

BTW, i luv u all...muahss..saya tahu ramai yg mendoakan saya waktu saya nak melahirkan hari tu.. semoga Allah sahaja yg membalas budi baik korang...amin

No comments:

Google