I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Tuesday, May 18, 2010

Sepupu2 saya datang melawat

we are cousins

Minggu sebelum tu saya ada chat nagn sepupu saya najla.. jemput dorang dtg puncak alam makan2 kek bday haris & danisha.. tapi apa ke sengalnyer saya lupa nak bagitau acara potong2 kek tu sebelah malam huhu...

Pagi sabtu tu saya cuma masak ayam masak kicap utk saya, maid & anak2... hubby lak pagi2 lagiks dah kuar gi main paintball... tetiba dlm kul 1 lebih gitu.. tet..tet..bunyik hp ai.. izyan - "ello..kak intan.. ada gapo nok make ni.. kitaorg dah dekat ni".. saya - "hah? alamak..korang dah dekat mana ni?" izyan - "dah lepas itm puncak perdana".. saya - "ok2 jap kak intan kena masak la macam ni..majlis tu malam laa...haha"

terus saya panik.. mana ada benda satu pun nak makan hak hak.. cek ayam dlm peti ais tinggal 5 ketul.. terus call izyan balik " ello.. izyan berapo orghe mari?".. izyan - "enam".. huk aloh.. ayam tak cukup.. terus saya cakap kat maid saya "aisyah kamu masak nasik, kakak nak pegi beli lauk jap".. terus saya angkut semua anak2 masuk keter.. umar jerk tinggal ngan maid. Sampai kat gerai makan terus order nasi ayam 6 bungkus, pas tu beli pisang goreng sikit. Tengah beli pisang goreng tetiba..tet..tet.. hp ai berbunyi lagiks.. "kak intan.. gi mano? rumah kak intan pagar color putih kan? bak po mace tak dok orghe ni?" saya - "eh ada2..masuk lah dulu, maid kak intan ada, kak intan pi beli makanan sat..jap lagiks kak intan balik"

hahaha.. sian dorang tak dapat makan kek oo dtg jauh2 ke puncak alam.. tsk tsk tsk... sampai2 jerk terus paksa dorang makan nasik ayam.. pas tu apalagi..posing2 lah ekekeke... najihah, haris, danisha & umar dapat hadiah.. thank you auntie2 semua.. najihah dapat vcd shark tale & madagascar 1, haris dapat color pencil transformers, danisha dapat color pencil dora & baby umar dapat teddy bear color biru yg lembut & comei :-)

izyan & najla
adeh besarnya vontots ku..huhu... sebenarnya anak2 dara ni semua kurus2 buat saya nampak bulat..ecececece..ayat menyedapkan hati ekeke
najla, mastura, aqilah with najihah & izyan.
izyan, cikgu english yg muda, cantik & bergaya..menjadi kesayangan anak2 murid..patut la mung dapak banyok hadiah maser teacher's day izyan ooii ekekkee
lepas makan kiter lepak2 tgk kartun shark tale yak..

umar dengan hadiahnya..

Lebih kurang kul 5 lebih cam tu..hubby sampai bawak kek & kfc.. paksa dorang makan kehepsi la pulak sebelum dorang balik...
Terima kasih najla, izyan, mastura, aqilah, zat & red sebab jenguk kak intan kat puncak alam.. muaahhhs..

No comments:

Google