I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Wednesday, May 19, 2010

Mak Long Ina dtg melawat.

Mak Long ina ni wife pak cik sepupu saya.. ayah long fasri (cousin mak saya). Dia baru balik dr khartoum, sudan.. la ni dah back to malaysia for good.. tapi blog dia masih lagiks tajuk ini http://ina-anexpatswifeinkhartoum.blogspot.com/ hehe.. saya suka baca cerita2 dia masa dia pegi melawat tempat2 menarik macam tasik qarun etc.. kalau u ols nak baca sila la terjah blog dia.. saya & hubby suka baca pastu bukak wikipedia & google earth tgk tempat2 yg dia lawat tu ekekee

eceh..mak long intan promote blog mak long neh ekekeke

Mak long sebenarnya nak dtg lawat saya minggu sebelum tu lagi tapi masa tu danisha ker qaireen ker sapa ntah main hp saya jadiks silent mode.. sedar2 dah malam biler saya nak set alarm kat phone tgh punya la banyak missed call, sms, voice mail masuk huhu.. tgk2 ada jugak sms dr maklong tanya jalan camana nak dtg puncak alam.. huhu kesian mak long..so esoknya saya sms maklong mintak maaf.. so mak long kata tak per lah next week dia dtg.

Mak Long dtg hari ahad, kebetulan masa mak long sms tu kata nak dtg saya tgh nak gerak kuar dr umah.. maid saya nak hantar duit pada parents dia, pas tu ada nak cariks brg sikit.. so saya risau sgt takut mak long sampai kami belum sampai umah, so saya suh dia tepon sebelum datang..

Sekali biler mak long tepon kata dia dah sesat barat dah sampai meru tsk tsk tsk..saya sefamily masih kat luar..so saya suh mak long patah balik.. mak long kata tak per dia tunggu kat tesco setia alam kot saya rasa sebab situ la tesco yg dekat dgn meru pun.. kesian mak long kena tunggu kitaorg.. yer lah u ols bayangkan..dr kejap jadiks lama.. macam2 hal..najihah nak terbuang air besar la.. so kena cariks toilet, pas tu berenti hubby nak solat zohor so cam lama sikit la.. sorry yer mak long..

Sampai ajer kat puncak alam mak long dah ada kat petronas shah alam 2, so terus amik mak long kat petronas bawak dtg umah :-). Ada lebih kek carrot danisha, so jamu mak long makan kek & apam balik. masa ni dah kul 4 lebih..kesian mak long tsk tsk tsk..

Paling terharu, mak long bawak macam2 hadiah utk kami.. terima kasih sgt2 yer mak long..muaahhhs.. nanti birthday hadi eh ker amir ek..bulan 7 ni jgn lupa jemput kami yer...

Anak2 mak long (2 pupu saya) & anak2 saya seronok main bersama2.. sampai nak balik tu, amir nangis2 tak mau balik tsk tsk tsk.. sian dorang.. nanti kami pegi umah amir pulak kay!
kasut crocs utk najihah..kasut ni nek rock bagi utk alia all the way from US neh.. tapi alia tak muat so mak long kata rezeki utk najihah lah :-).. so kasut raya najihah dah tak yah beli..yeay!!
Pony Ferris Wheel utk Danisha.. pusing2 & ada lagu..best :-)
Hot wheels utk haris.. haris suka la :-)
barbie utk qaireen
romper pumpkin patch utk umar.. oh utk saya pun ada tau.. madu lebah from sudan with love :-)
Terima kasih banyak2 mak long sebab sudi jenguk intan & bagi macam2 hadiah yg best2!!

No comments:

Google