I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Monday, July 25, 2011

Week 37 - No Baby yet! Let the good times roll, eh?

me @ 37 weeks - 26 July 2011

Jumaat malam lepas after kejer terus berdesup pi klang check up baby.. patutnya check up saya hari ahad tapi ahad hubby kena kejer la pulak so terus terjah jumaat malam tu lepas balik dr kejer.

Alhamdulillah..lots of good news from this appointment.

  • Berat saya dah mencapai 67.5kg (huhu paling berat kali neh naik ekeke) , blood pressure normal, kencing normal
  • Baby is also looking good.. paling tak leh blah biler saya cam terkujat kejap biler doc estimated berat baby dah around 3.6kg..siap tanya ulang2 kali 2.6? 2.6? kot2 silap dengar.. tak 3.6kg..tiga hahaha amik kau.. semangatnya little genius dlm perut mama kali neh...
Sebelum neh anak2 saya semua kebanyakan bawah 3kg.. Paling berat pun haris 3.25kg.. itupun baby boy still consider kecit sebab boy berat tulang... 2nd berat najihah.. 3.15kg.. yg lain2 cuma 2+kg jerk.. Tak kisahlah janji baby sihat & saya dapat melahirkan dengan selamat.. Patut la ramai org tegur perut saya besar macam bola ekekeke

Perkembangan terkini ttg saya lak dah rasa berat sangat2..I'm at uncomfortable stage esp when sitting or lying down..tido malam ku tidak lagik lena.. asyik terbangun nak terkencing..rasa nak terkencing satu hal tapi biler nak pi kencing sakit pulak kencing susah nak kuar sebab baby dok menekan pundi kencing tu..so selalunya amik masa sikit dlm toilet tu nak kuarkan kencing huhu.. sakit perut contraction pun dah rasa makin kerap.. sejak seminggu kebelakangan ni pun saya dah start having diarrhea.. which is normal at this point.. salah satu tanda nak bersalin tu :).

The waiting game is now in full swing.. :) the end is in sight! The end AND the beginning :)

Next appointment is this coming friday.. kalau tak bersalin lagi la :). This week last saya kejer.. Next week dah start cuti unpaid leave for 2 months.. huhu.. dah tak leh shopping online sesuka hati sebab kena mengharapkan belas ehsan dr suami sajork kakaka...

Till then..chow cin cau..

1 comment:

Kopi Suam said...

wah Ed syioknyer dah dekat aku lagi dua bulan maaaa ini pun sudah sakit2 lor...perut hang dah jatuh tak lama lagi la tu :)

Google