I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Thursday, July 28, 2011

Mutiara kata utk renungan

Saya suka baca status fb yg bermotivasi macam ni.. so neh saya try kumpul & coretkan kat sini sebagai rujukan saya pula.. thanks friends.. :)

Jangan kita bersedih,kerana ianya boleh menyebabkan harta yg Allah beri seolah2 tiada makna..dan rezeki yang Allah kurniakan seperti tiada ertinya.Nikmati segala yang Allah beri seadanya...Hidup ini ada formulanya..what U give, U get back...alhamdulillah..syukur atas segala nikmat yg kau berikan Ya allah.

Bahagia kita tak bergantung pada siapa bersama kita atau apa kita ada..Hanya jiwa yg positif mampu menghasilkan hidup yg bahagia...hari ni aku sungguh bahagia..

Harga yang perlu di bayar oleh seseorang yang menyakiti hati insan lain ialah kecelaruan dan ketidak tenangan hati dan perasaan. Jadi, sekiranya kamu di sakiti..bersyukurlah kerana hatimu masih tenang dr hati org yg menyakiti.

A British man came to Sheikh and asked, "Why is it not permissible in Islam for women to shake hands with a man?"
The sheikh said, "Can u shake hand with Queen Elizabeth?"
British man said, "Of course not, there are only certain people who can shake hands with the Queen"
Sheikh replied, "Our women are queens and queens do not shake hands with any or strange man.."
:)
(Shared by: AYud ARtdiver)

Resah gelisah datang mungkin kerana dosa-dosa kita. Istighfar. Solat. Dengan istighfar kita memohon keampunan, dengan solat kita mengosongkan fikiran dan menyerahkan diri padaNya. InsyaAllah, ketenangan akan hadir.

Successful people are always looking for opportunities to help others. Unsuccessful people are always asking, "What's in it for me?"
-Islamic Thinking-

A tree with loads of fruit is always bent low. Stay humble.
-Islamic Thinking-

‎"Ambition is expecting the best of yourself. Arrogance is believing you are better than others" -#IslamicThinking-

Jika kita lakukan sesuatu semata-mata untuk mendapat keredhaan Allah, kita pasti akan rasa tenang dan lega. Jika kita menunda2 sesuatu yang diperintah Allah, dan membiarkan diri kita dalam dosa, kita sendiri yang akan rasa gelisah dan serba tak kena. Itulah yang dikatakan menzalimi diri sendiri.

Tiap2 percakapan yang tidak disertai dengan mengingati Allah adalah sia2.
Tiap2 diam yang tidak disertai dengan memikirkan kebesaran Allah adalah leka.
Tiap2 pandangan yang tidak disertai dengan pengambilan iktibar adalah lalai,
dan tiap2 gerak yang tidak disertai dengan perhambaan adalah kosong.
-Saidina Ali- (TV9)

Hasad yang ada dalam hati lebih menyeksa empunya diri daripada orang yang dihasad. Ia umpama api yang membakar. Sebelum dia membakar orang lain, orang yang hasad akan membakar dirinya terlebih dahulu -SOLUSI-

No comments:

Google