I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Sunday, July 24, 2011

Persiapan menyambut baby bongsu


Tak tau lah u ols.. tapi kalau saya mmg suka tgk gambar2 persiapan org nak sambut baby baru :)... Persiapan kali ni byk yg saya beli online sajork.. pantang nampak baju atau brg2 baby yg comei2 mesti saya order ekekeke.. pulak tu sejak tau baby kali ni gegirl 90% color yg saya pilih pink.. tak tau kenapa asal pink jerk nampak cantik kat mata ai neh ekekeke... Pulak tu byk baju2 qaireen & danisha yg saya dah bagi org makanya banyak jugaklah yg saya kena beli baru ngeeee :). So semua dah cuci & susun elok2 dlm kotak ini.

Jom kiter belek satu2 ekekek...

Ni semua baju2 romper yg tiut miut..
romper yg bukan pink ekekeke..
Legging ni cantikkan dipakai ngan romper :)

Baju2 jumper pun byk yg comei2..buat saya tak tahan nak beli jugak ekeke



yg ni pulak baju qaireen dulu.Masih cantik.

lampin + barut baby.. semua yg lama..towel, receiving blankets jerk baru.. receiving blanket tu yg color biru, umar punya dulu..
yg color pink ni baru beli..cantikkan?

Stokin2 yg cumel2


kasut yg sgt cumel jugak
satu2nya kasut kait yg saya beli..biler dah beli neh sekali tgk kat lovely lace lagiks banyak yg comei2 uwaaaa..
Mittens & Booties
Sweater, Haris punya dulu :)

Lain2 Barang yg perlu :

Pad - checked
Pampers new born - belum beli
Sabun & Syampoo baby - checked
Tunku Herba utk baby - belum beli
Wet tissue + kapas - checked
Ubat bersalin (set bersalin shaklee) - checked
Breastpump (Avent Manual) - checked - yg ni mmg pakai yg lama
Botol susu baby - checked.

Minggu neh saya dah masuk minggu 37.. so mmg pakaian spital & baby dah siap2 packing masuk dlm beg letak dlm keter en.suami in case sakit tetiba kat opis kan ekeke..

1 comment:

marinahunny said...

mcm persiapan anak sulung je..hehehehe

setiap anak yg lahir excitednye tetap ada kan kak..

Google