I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Wednesday, April 07, 2010

Mengigau

Malam tadi tak tau la apa saya mimpi.. tapi mimpi yg merepek2 la hak hak.. tetiba kul baper pagi entah saya tak pasti hubby kejut saya.. 'Intan.. awak ngigau ker? awak baca apa ni?' hak hak..

Masa tu saya tersedar dan saya boleh dengar saya cam mengomel2... & masa tu jugak saya masih separuh bermimpi.. pas tu saya jawab "aaa...org mimpi..tgh nyanyi ni" kah kah... apa kebenda la kan... mmg masa tu saya tgh mimpi saya tgh nyanyi lagu misha omar - cinta adam dan hawa... kah..kah...

haih..macam2 la kan... pernah jugak satu ketika dulu...masa saya tgh dodoikan anak2 tido.. bayangkan masa tu badan letih.. mata dah ngantukkan..sambil dodoi..tepuk2 dorang..sambil dendangkan selawat..lagu2 rakyat.. dengan saya2 sekali terlelap2... paling tak leh blah masa saya tgh separuh sedar tu kan..lagu yg saya nyanyi dah melalut2 dah jadiks merepek2..lirik dia tetiba saya boleh ucap.."sekian terima kasih" kah kah kah... apa kau ingat kau tgh buat konsert ker edrina kah kah.. terus lepas tu saya tersedar..bijik mata terus luas balik sambil ketawa sendirian..haih sungguh bengong..hak hak..

Hmm.. itulah asam garam jadi sorang ibu yg berkerjaya & ada anak2 kecit ni u ols.. haha.. habis kejer kat opis, kejer kat umah pulak menunggu.. :-).. tapi itu semua tak jadi masalah..sebab saya happy dgn life saya..alhamdulillah :-)

No comments:

Google