I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Wednesday, March 31, 2010

Happy Birthday Abah!!

Hari ni harijadi ayah mentua saya yg ke 64 taun..

walaupun usia sudah 64 tapi abah mentua saya alhamdulillah masih sihat.. masih kuat cam org umur 50an sajork.. mungkin sebab dia ni jenis tak dok diam.. ada jerk aktiviti harian dia..

pagi hantar mak mentua saya gi kejer.. lepas tu pegi jogging..pas tu kat umah, vacuum, mop umah, basuh baju, sidai baju, lipat baju, gosok baju mak mentua saya, baca paper, buat homework bahasa arab, baca quran, baca paper pas tu petang kuar balik amik mak mentua saya dr opis terus pulak pegi sekolah najihah.. walaupun saya bayar van sekolah jihah, tapi abah mentua saya ni jenis tak sampai hati tgk cucu, mesti nak jugak tunggu & amik cucu dia tu dr sekolah.. pas tu bawak balik umah dia... si najihah cukup suka la.. dapat layanan kelas pertama dr atuk & wan dia hehe.. makan wan dia suap, mandi atuk mandikan siap gosok2 daki.. sampai la ni dia cakap apa tau kat saya.. mama tgk lutut jihah dah tak hitam.. atuk gosok hari2 lutut jihah hahaha..

kalau ada apa2 berlaku kat jihah kat sekolah, dia la org pertama pi jumpa cikgu najihah... cam contoh ari tu classmate jihah buli dia, hasil kejer family tree najihah kena conteng ngan kawan2 dia.. dia conteng gambar2 yg najihah lekatkan kat manila kad siap tulis sibodoh etc.. najihah tepon saya dr sekolah sambil nangis2.. najihah ni kalau kat umah ngan adik2 berani sgt tapi kalau kat luar takut nak sound kawan2 sendiri.. hubby kata yg sebenarnya dia tu takut kena sisih ngan member2... so saya cakap kat abah mentua saya.. so abah mentua saya la gi jumpa cikgu najihah bagitau.. bukan la kami nak campur urusan budak2.. tapi nak bagi budak2 tu tahu jgn suka buli2 org.. atlis lepas ni tak der la dorang berani buat lagi kan.. lagipun bukannya ayah mentua saya gi marah dorang.. dia cakap elok2 la ngan cikgu tu.. lepas tu terus budak2 yg buat tu dtg jumpa, salam & mintak maaf pada najihah..

mmg beruntung mak mertua saya dapat suami penyayang & rajin macam dia.. kami pun beruntung sebab dapat ayah & mentua yg TERBAIK... pernah sekali saya mimpi ayah mentua saya meninggal.. saya boleh nangis teresak2 dlm mimpi tu & biler sedar dr mimpi pun mmg betul2 nangis teresak2 sebab saya mmg rapat ngan abah mertua saya..

Harapan saya semoga abah dikurniakan kesihatan yg baik, dilindungi dr segala perkara2 yg tak elok/musibah & murah rezeki & panjang umur.. amiin..

Kami sayang abah!!

1 comment:

nino mok said...

selamat hari jadi pakcik.
semoga pakcik dipanjangkan usia dimurahkan rezeki dan dipermudahkan Allah segala-galanya.
beshnya jihah dapat layanan 1st class dari atuk. yang best atuk gosok lutut tu.

Google