I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Saturday, March 06, 2010

jatuh macam nangka busuk

Huhuhu..entry sadis kali ni tau u ols.. selama saya peknen selama ni, saya tak pernah jatuh.. tapi semalam betul2 adalah hari ini dlm sejarah huhuhu.. semalam saya jatuh macam nangka busuk huhuh.. dah lah sakit...malu pun ada huhu...

Pagi2 semalam saya & hubby kuar gi beli barang2 basah kat satu kedai basah kat puncak alam ni.. Hubby masa tu lak tunggu dlm keter sambil baca majalah solusi.. saya lak gi kejap nak beli ayam.. masa saya tgh tunggu ayam saya tu dia potong, tetiba ada sorang budak pekerja kat situ nak bukak payung besar so dia suruh saya ketepi kejap.. masa tu lah.. saya nak berundur bergerak ke belakang.. camana ntah kaki saya tersadung longgokan ayam2 dlm plastik yg belum dimasukkan dlm bekas2 ais tuh.. terus saya tak dapat kawal and gedebuk.. saya jatuh terhempas vontot.. sakit mmg tak leh nak citer.. yg saya ingat..lepas saya jatuh tu.. saya terjerit..'adooiii sakitnyaa...' lepas tu saya tak leh bangun... buku lali & lutut saya masa jatuh tu macam terpusing sikit.. so macam tergeliat sikit.. sedar2 ada sorang pompuan & sorang pekerja lelaki kat situ tolong angkat saya bangun...terhenjut2 jugak masa tu.. sebab buku lali & lutut still sakit.. huhu dah lah sakit.. malu pun ada sebab ramai org tgk & geli pun ada sebab jatuh kat tempat kotor kan.. habis baju & seluar saya basah & ada kotor2.. budak laki pekerja tu terus bawak saya kat air paip suh saya bersih kan diri.. hubby masa tu tak sedar sebab dia parking membelakangkan kedai lagipun dia tgh khusyuk baca majalah solusi..

Kalau ikutkan hati..masa jatuh tu nak jerk saya terus buat2 pengsan tak bangun2 hahahaha... tapi serius u ols.. sakit betul jatuh terhempas lagu tu..

tapi saya syukur sebab lepas tu saya tak der lak rasa sakit perut..baby pun gerak ok jerk.. biler saya bangun pagi ni cuma buku lali & lutut saya jerk masih sakit.. kifarat atas kesalahan apa la agak nya tu kan hhuhuhu...

3 comments:

nino said...

huh nasib baik ed tak pape.
ed, buku lali & lutut tu kena urut. tak pun sapu minyak panas. bukan apa jatuh ni mudaratnya kemudian kemudian ari.

just me said...

adui! cian nya engkau. kak mie penah jatuh kat tangga masa peknen afiq. mg tau le sakit camno nberdebar camno kan. harap mung ok,lain kali lebih hati2, badan dah berat tu mg susah nak balance, elok suruh ajis tu ikut je mno mung pi. heh, saat saat camni mg mung ena ada escort!

edrina said...

kak niza - tu aa takut kesan dikemudian hari jerk kan huhu

mie - ha..ah ajis tak sangka intan nak jatuh. so lepas ni dia kata dia kena ikut..tak berani dah nak bagi intan sorang2.. yer la tak sangka betul nak jatuh.. sebab selalunya mmg berhati2 betul lah.. tapi itu la..malang tak berbau huhu

Google