I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Sunday, October 18, 2009

Tentang Qaireen

Dah lama rasanya tak citer pasal qaireen...bucuk2 sorang tu hehehe... Bulan depan qaireen dah nak masuk 10 bulan..wah cepat jerk kan lagiks 2 bulan pas tu 1 taun.... sekarang ni saya cukup happy biler tgk anak2 berkumpul main2 ramai kat umah tu.. siqaireen pun sekarang dah pandai join kakak2 & abg dia :-). meriah jer rasa umah ku ngan jerit pekik anak2 hahahah especially si danisha yg kalau menjerit punyalah nyaring suara huhuhu..

Setakat 9 bulan ni qaireen dah pandai macam2..

1. Qaireen dah pegang botol susu sendiri, so malam2 biler qaireen nangis nak susu..saya bangun bancuh susu..paskan ajer pada dia.. dia minumlah sendiri.. bagus2 dia kesian kat mama dia yg keletihan & selalu tak cukup tido ni aa hehehe.. dah lah pagi dah nak bangun gi kejer kan.. pendekkata satu malam tu byk kali gak saya bangun.. kejap2 danisha bangun nak susu.. pas tu qaireen lak bangun minum 2 kali.. oh itulah pengorbanan seorg ibu ewah ekekeke.. tido itu tidak lagik penting buat dirinya.. jgn mimpi nak tido lena mimpi2 sampai ke pagi yak..

2. Qaireen sudah ada 2 btg gigi yg comel kat gusi bawah...

3. merangkak dah tahap expert hahaha.. la ni tgh nak memanjat2 kat tepi2 berdiri & nak bertatih..

4. dah pandai panggil mamma..mamma..biler nampak saya.. mcm2 bunyi dah kuar dr mulut..babababa..tatatatatata..grrrrrrr.. hahah ntah apa2 bunyi ntah lagiks..

5. dah pandai babai

6. kalau minum susu atas riba saya..kaki goyang2..suka la tu...

7. kalau nampak saya pakai tudung siap2.. mula la dia gelisah.. merengek2 nak ikut takut kena tinggal hehe..

8. dah boleh berdiri atas lutut tanpa pegang kat mana2

9. pantang tgk org makan dia pun nak sama.. kalau tak bagi menggelupur nangis..so terpaksala calit sikit kat jari bagi dia rasa hehe

apa lagiks ek.. mm tak ingat la pulak.. tapi dah terror macam2 lah.. jom layan video lak

video2 ni video lama..masa qaireen umur 8 bulan aritu.. zasss layan..


video

ni lak video qaireen main bola.. punya la dia suka bola sampai bola ni masuk bawah sofa pun tertonggeng2 dia nak capai bola tu.. sila abaikan soundtrack suara danisha yg nyaring tu yak.. boleh cair taik telinga dengar dia jerit tau.. hahaha

video

No comments:

Google