I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Thursday, April 19, 2012

Khayla @ 8mos

Jarang2 update pasal khayla kan..
Khayla ni mcm cepat sikit compare ngan anak2 saya yg lain.. khayla merangkak masa umur 6 bulan! Saya sendiri mcm x caya ekekeke..
La ni khayla dah 8 bulan, dia dah asyik nak berdiri.. saya rasa tak lama lagi sure khayla boleh jalan.. tapi gigi satu pun belum kuar ekekkee.. mujur jugak kot sbb tanpa gigi ni pun dia selalu nak mengeget waktu menetek.. so lambat2 kuar gigi pun tak per lah hahahaha..
Tapi Khayla dah boleh sebut.. "mama".. suker sgt.. comel jer suara dia.. pantang nampak saya, khayla akan terpa sambil mulut bising.."mamaamamamamamama..mama..mama.." hehe
Saya suka la kualiti gambar2 dr iphone ni.. terang & jelas..  paling suka mulut 'juih' khayla neh..muncung hihi
Pantang dengar kiter nyanyi lagu tepuk amai2.. terus dia tepuk2 sambil goyang2 badan hehe..
Khayla ni senang sgt nak jaga dia.. suker main sendiri2..senyap2.. tak banyak ragam.. senang kalau jalan jauh bawak dia.. wpun panas, ngantuk & renyah..khayla baik jerk.. masa khayla kecit dulu, khayla mmg tido kul 11 tu, tak bangun malam pun..dia akan bangun kul 5 pagi.. itu pun khayla tak nangis tapi saya terjaga sebab saya terdengar bunyi khayla isap jari.. kuat sgt bunyi sebab isap kuat..lapar sgt kot ekekeke alahai sgtlah baiknya..
Tapi 2,3 hari ni tetiba khayla tak nyenyak tido malam.. saya suspek dia tak selesa may be sebab gigi nak kuar kot. minggu neh tetiba byk kali bangun malam.. biler bagi netek..dia minum kejap pas tu terlena.. letak dlm baby cot, tak sampai sejam bangun nak netek lagi.. harap2 tak berpanjangan lah.. minggu neh dah mcm zombie saya kat opis.. ngantuk bangat jadinya hahaha
Tapi khayla la ni jadiks salah satu lagi penyeri hidup, penyejuk mata saya & hubby.. tgk muka khayla hilang segala rasa penat & masalah kat opis.

Intai mama makan kat dapur hehe..cute kan! mana la hati x cair
Bagus..kecit2 dah minat pada buku yer khayla ekekeke
Ya Allah..

" Aku minta perlindungan bagi kamu berdua dengan kalimah-kalimah Allah yang sempurna daripada setiap syaitan, binatang yang berbisa dan bencana ain (pandangan mata yang menimpakan penyakit) " 

Ameen

1 comment:

marinahunny said...

comel sangat la khayla nih...eee rasa nk cium je..

Google