I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Friday, September 06, 2013

Lebaran 2013 kami

Gambar family paling cun setakat ni ekekeke
Syawal dah dipenghujung tapi saya baru terhegeh2 nak update hihi.. Tak per lah janji update jugak kan haha.. Tahun ni saya masih beraya kat Puncak Alam lagi sebab saya tak dapat cuti lama. Pagi raya tu saya, hubby & parents in law solat raya kat puncak alam jer, kalau tak selalunya kami akan pegi solat jauh2 mcm kat masjid TUDM subang, masjid negeri kat shah alam ker tapi sebab pagi tu dah agak lewat so pegi masjid kat Puncak Alam jer. Selesai solat sunat aidil fitri barulah bawak anak2 yg dah siap2 tu pegi umah pil saya.

Dua2 adik ipar saya pun raya pertama kat puncak alam dulu so cukup korum taun ni kat rumah pil saya. Tak tau dah nak update apa sebab dah lama berlalu hahah so kiter tgk gambar jer lah yer. :)


Anak2 tanpa khayla.. tak nak dia amik gambar..geram betul

mmg tak kasi can langsung mama & babah dia bergambar berdua haha
 
Bersama mertua & adik2 ipar berserta biras

Mak & Abah mertua yg terbaik buat saya :)

Mak & Abah bersama cucu-cucunya tak termasuk khayla hihi
Geram betul ngan Khayla tu, tetiba hari raya tu susah pulak nak suh amik gambar sama. Tgk la dalam gambar atuk & wan bersama cucu2 kat atas mana ada khayla..siap2 nangis biler kiter letak situ huhu.. mood tak mari pulak dia ari tu..

Ni la dia budak yg susah nak ambik gambar sagt tu, dah lah tak mau ikat rambut hahah serabai anak dara sorang ni.
Anak2 bersama cousin mereka Zaara Aesha. Perasan tak muka qaireen & zaara sama sangat macam adik beradik :)
Qaireen, Zaara, Danisha & Najihah

Anak2 dara melaram, Danisha, Qaireen & Zaara
Candid - masa nak setup kamera.. ada budak dah bukak kain ekekeke


Hubby wif his brother, Zain Azraai aka Alai

Anak dara i ols yg dah makin meningkat remaja, Najihah :)

Susah tul nak bergambar ngan Umar haha

2 orang anak teruna yg berbeza character
2 orang budak cheeky

wif Qaireen

Candid moment - manja babah

Pendekar mustar mama :)

si gelap & si putih hihi

Lepas solat zohor seperti biasa bergeraklah kami ke Gombak ziarah adik beradik ayah mertua saya. Ziarah kakak & adik abah mertua saya. Dua lagi adik abah mertua saya dah meninggal.

on d way to Gombak

Semua naik ngan atuk, tinggal khayla jer naik ngan mama & babah :)
Kat rumah Mak Wo (Kakak abah mertua saya) tak der amik gambar rupanya hehe, kat umah mak wo tiap2 tahun pun dia buat sup tulang. Apalagi saya makan sup tulang ngan nasi putih lah hihi..sedap. kegemaran ai tu, sup tulang. Lepas umah Mak Wo, singgah umah anak mak wo pulak, Kak Ida.. Kak Ida pun sama buat sup tulang..apalagi balun lagi lah adoiilaa.. tapi tak per sebab sedap sangat. Kak Ida tak der anak, tapi rumah dia sangat kanak2 friendly okay, dia siapkan 2 balang choclairs tu huhu.. kalau saya tak sorok mau anak2 saya habiskan time tu jugak.. buat malu mama ngan babah korang ni jer tau.. hahaha

ini mmg kesukaan kami hihi
Lepas umah kak Ida, gerak umah Ngah pulak.. kat sini kitaorg maghrib & mandikan anak2 terus pakai baju tido siap2. Senang, balik sat gi tido jer hahaha

ramai jugak org kat umah Ngah Ramli. Selain kami ada jugak segerombolan opismate anak2 Ngah, chinese datang nak makan rendang hehe

Kami dah siap mandi & pakai baju tido, balik terus terjun atas katil jer haha

Najihah dah besar so dia tak der lah pakai baju tido. Sibuk nak call Tok Ba kat kelantan waktu ni

Abah & adiknya Ngah Ramli
Adik abah, Ngah Ramli berkain pelikat, abah mertua saya, Halim berbaju melayu tanpa samping. :)
Kat sini kasi can anak2 main2 bunga api. Dapat jugak tgk budak kampung main mercun, happy la dorang tgk letup2 kat atas langit tu. On d way balik puncak alam, kitaorg lalu gak kat area kebakaran yg masuk tv malam raya tu, masa tu api tengah menjulang2 tinggi. Kesian kat dorang. Semoga urusan dorang dipermudahkan & Allah menggantikan dgn sesuatu yg lebih baik lagi. Aaminn.. Cerita raya ke 2, 3 next entry lah yer :).

No comments:

Google