I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Monday, December 31, 2012

Selamat tinggal 2012, Selamat Datang 2013 :)

Tahun ni rasanya banyak mengajar saya erti kesedaran.. erti makna & tujuan hidup yg sebenar. Tahun ini terdetik dalam hati saya.. mmm tapi saya tak pandai nak meluahkan dgn kata2 atau pun penulisan..

Tapi apa yg saya rasa..adalah mungkin sedikit keinsafan utk menjadi muslimah yg lebih baik.. bukan lah saya kata saya dah jadi baik sgt..saya masih byk kurang.. & masih banyak yg saya perlu baiki.. tapi apa yg saya rasa pd tahun ini tidak pernah saya rasa pada tahun2 sebelum ini. Dan rasa ini adalah sgt manis.. syukur ya Allah.

Saya ubah gaya penampilan.. bukan mudah sebab nafsu utk pakai yg cantik2 & seksi banyak kali datang mengundang.. tapi alhamdulillah setakat ini masih boleh menepis..walaupun masih belum sempurna sgt tapi atlis tiada lagi pakaian yg jarang, ketat & mengikut badan etc.

Paling manis adalah apabila kesedaran ini sama2 dinikmati & dikongsi bersama suami..suami juga begitu..lebih mendekatkan diri pada agama.. kami banyak berbincang, banyak membaca ttg kehidupan..ttg kematian..ttg akhirat. Semuanya buat kami tersentak betapa alpanya kami selama ini.

Betapa sekarang kami lebih banyak mengingati mati & betapa terasa banyaknya lagi bekalan yg perlu di cari utk dibawa kenegeri kekal abadi huhu..

Azam saya utk tahun 2013 secara amnya adalah untuk menjadi muslimah yg lebih baik. Secara khususnya biarlah saya tulis didlm diari peribadi sahaja :).

Terima kasih Ya Allah di atas segala rahmat & kasih sayang Mu kepada kami. Kami masih memerlukan rahmat & kasih sayangMu & Janganlah engkau uji kami dgn ujian2 yg maha hebat sesungguhnya kami ini insan yg lemah. Kurniakanlah kami hidayah & kemanisan iman.. Aamin

Selamat tahun baru 2013! :)

No comments:

Google