I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Wednesday, June 13, 2012

US Trip - Day 23 (Friday - 1 Jun 2012)

Walaupun dah seminggu lebih saya kat mesia..tapi hutang entry harus dilunaskan ekekeke..

Hari ni pegi opis hati berbunga2.. last day bekerja.. yahooo... Tapi sebelum tu boleh pulak pagi ni GPS buat hal mintak enter kod bagai.. so saya call la agent keter sewa tu 'Avis' sekali dia kata kalau GPS, saya kena tanya GPS company tu laa (Garmin).. so dia kasik lak satu nombor ni..  so saya call.. computer yg jawab.. dia kata no pin tu ada dlm letter of agreement sewa keter tu.. saya check mmg ada.. so try lah enter no tu tapi still dia bagi message 'pin number incorrect'.. hmm so saya call la balik agen keter sewa, still dia kata kena call no GPS tu.. saya call no GPS dah semua option saya tekan semua komputer yg cakap.. then dia kata kalau still problem kena refer to agen sewa keter lah.. Call balik kat agen sewa keter dah explain kat dia, dia still kata bukan dorang yg in charge gps.. argh.. hangen gua.. sib baik mood baik sebab nak balik dah hahaha..

Terus saya decide argh ... antar jer la keter sewa ni wpun date yg saya perlu pulang keter tu adalah esok (sabtu).. Lagipun biler pikir2 camana lak aku nak angkut luggage yg byk tu dr tempat sewa keter ke tempat check in wpun tempat dia seberang jalan jerk.. jenuh la jugak kan. Sorang2 nak tarik 3 beg huhu..

Terus call Hisham (teammate saya) cakap plan saya nak antar keter so mintak dia amik saya kat airport pas tu terus gi opis.. sib baik masa tu Hisham pun masih kat umah..

Setel hantar semua..tunggu Hisham kat dlm airport sebab hari ni sejuk sebab malam &pagi hujan.. gigil2 saya tunggu kat luar wpun pakai jubah & sweater nipis..makanya baik la saya tunggu kat dlm..so sempatlah saya snap gambar2 dlm airport grand rapids neh.. Gerald R. Ford International Airport
Baggage Claim area

Kat hujung sana tempat nak check in

kejap jerk Hisham pun sampai.. terus pi opis.. sampai opis dah lambat dlm kul 10 hihi..

Tengahari big bos belanja semua org makan kat satu kedai Iran neh.. kedai Halal so boleh lah saya order lamb..yummeh.
Amboi happynya minah tu hihi

Dah habis makan2 semua maka menapak lah balik ker opis semula.. Actually restoran neh seberang jalan jer tu yg masing2 malas nak drive.. wpun hujan rela redah..jerk.. gigil akak meredah hujan ekekek..sejuk weii
Payung tu utk saya.. ai kan puteri malaya di tanah asing ewah ekekeke
Balik opis after lunch mmg dah tak der harapan nak wat kejer la kan.. rasa cam nak kemas2 balik hotel terus hahaha.. tapikan paling terharu biler team lead saya tetiba hadiahkan saya set luggage yg cantik & mahal serta berjenama ni pada saya.. Ya Allah..mmg terharu sgt.. rupa2nya dia kutip duit senyap2 and hadiahkan beg ni pd saya.. tetiba jerk ramai2 kumpul depan cubicle saya & serahkan beg tu huhu.. speechless ok.. kenapa mereka ni baik sgt.. sgt2 baik!
Dlm beg yg besar ni ada beg Medium size.. dlm beg Medium size tu ada beg trolley size kecik  (hand luggage)..3 in 1 suker!!!
Roda dia boleh pusing 360 darjah.. mmg terbaik & berkualiti.. sukanya saya.. kalau nak beli sendiri ratus2 usd..mmg tak lah kan.. hihi.. murahnya rezeki saya dtg US kali ni.. Alhamdulillah.

Lepas tu ada la amik gambo sikit2.. sebelum balik

Belah kanan tu adalah Ali.. Alison nama penuh dia sebenarnya hihi.. dia ni la yg bertanggungjawab booking hotel, keter, organize program kat sekolah yg saya join itu hari & jugak pi tgk circus tu.

Dlm kul 4 mcm tu saya blah dr opis.. team lead tolong hantar balik hotel.. tapi sebelum tu saya ckp saya nak amik gambar rumah2 kat sini terus team lead saya bawak jalan2 round2 amik gambar rumah2 yg santek kat sini.. nanti saya upload kat entry yg lain.

Oh ya sebelum balik tu team lead ada bagi ni utk saya & sorg lagi teammate saya kat mesia :)

Sampai hotel, Singgah front desk ckp esok saya nak suruh hotel shuttle hantar pegi airport pukul 9 pagi..

Balik bilik terus rasa berdebar2 nak balik hahaha.. saya ni darah gemuruh mula pikir bukan2 takut tertinggal flight laa.. takut berat beg terlebih masa check in laa.. mcm2 pikir ekekeke.. ntah apa2.. tapi masa tu mmg dah teruja sgt nak balik.. video skype ngan anak2 sambil kemas barang.. terasa mcm dorang sama dok teman kan saya kemas hahaha..
Petang yg basah.. merenung jauh keluar ecehwah..
Selamat tinggal bumi Amerika.. panjang umur kiter ketemu lagi...

1 comment:

A.H.A.D said...

bestnye kak ed dpt luggage tu..kalau saya pun suka :)