I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Sunday, July 04, 2010

Self Quarantine

Saya sepatutnya start kejer ari ni.. tapi opis saya tutup since khamis ari tu sebab ada 2 org staff confirm h1n1..huhu menakutkan.. dah lah saya ada pi opis kejap last week kan.

Tetiba semalam saya start flu & sakit tekak.. terus manager suruh saya self quarantine kat rumah selama 3 hari bermula hari ni. Jap lagiks saya nak pi hospital check apa2 yg patut. Esok & Lusa saya start kejer dr rumah sajor lah.

Kat umah ni anak2 pun tak sihat. Danisha demam panas.. jenuh jugak malam tadi saya tak tido dok monitor dia, tuam & bagi kejut bagi ubat demam setiap 5 jam sekali (sebab badan dia panas sangat).

Umar pun sama demam tapi umar baru start demam sebab baru lepas kena jab 2 bulan semalam...jab 3 serangkai.. polio apa ntah lagiks.. Dah 2 kali makan ubat demam..pagi ni macam dah tak panas

Haris lak batuk & selsema.. Dah pegi check jugak doc kata tak der apa2.. batuk & selsema biasa.. pagi ni pulak dia cirit birit la pulak..

Qaireen..pergh paling mencabar..merengek 24 jam..susah pulak tu nak pujuk..sebab bibir pecah2..ulser.. panas dalam rasanya..semalam dah amik ubat..

Najihah, alhamdulillah takat ni tak der apa2.

Kejap lagiks saya nak pi klinik bawak danisha sekali.

Semalam masa check up umar 2 bulan, timbang berat umar dah 5.4kg.. umar dah pandai main2 ngan org..senyum menyegih jerk..

berat umar:
lahir - 2.73kg (kecit jer kan..dah lah budak laki ni berat tulang banding ngan budak pompuan, so kalau 2.73kg tu mmg kecit la bagi budak laki)
1 bulan - 4.15kg
2 bulan - 5.4kg

pas tu saya tanya doc kenapa umar ni berak 3 hari sekali, sedangkan dia menyusu badan. Sepatutnya kalau susu badan kan hari2 dia berak.. pas tu doc tanya tak per as long najis dia lembut cuma akan jadi habit dia jer lah.. lega saya dengar.

alamak saya baru check tapak kaki qaireen ada bintik2 merah..huhu harap2 bukan HFMD... adeh.. kay lah nak bawak anak2 pi klinik.

email dr development manager:
Hi team,

Yesterday we found out that 2 of our Managers seated at the Ground Floor , May (HR Manager) and her daughter and Hon(BI Manager) including his wife and daughter has been confirmed with H1N1 and is being hospitalized for further treatment. Chow has informed all the staff on the precautionary measures:
,
1. All AITS staff, include ATLAS COE, will be asked to work from home (home quarantine) on Thurs 1/Jul and Fri 2/Jul.
2. Each day, the staff will report (by email, sms, IM or phone) to the tech leads and me on their conditions.

Integration: Cliff
Functional: Soon
Tech: Hajireen

3. If there is no flu or fever symptoms by Monday 5 Jul morning, the staff will go to office as normal.
4. If there are symptoms happened, that staff will be asked to do further quarantine / treatment until further notice.

Kindly please let me know, or contact me, if you have any question.

Thanks & Best Regards

No comments:

Google