I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Monday, July 16, 2012

Selamat hari jadi yg ke 10 tahun anakku Najihah

14 Julai 2012  Najihah genap 10 tahun.. Biler saya pandang Najihah.. mcm tak percaya dah 10 tahun dah anak sulung saya ni.. kejap nyer waktu berlalu.. dan dia pun dah ada 5 org adik.. besar tanggungjawab Najihah sebagai anak sulung.. dan kesian jugak kat dia sebab kadang2 mcm2 saya suruh dia buat itu ini sebab yer lah dia kan kakak..
kebetulan sama pulak color t-shirt & jam bentuk star najihah hehe
Memang selalu lah saya suruh dia beralah dgn adik2 dia.. Tapi selalunya yg paling dapat banyak hadiah..mahal2 pun dia lah... may be tu satu cara saya & hubby nak cover rasa bersalah ataupun kami tak mau Najihah rasa terpinggir.. Adik2 dia pun tak der dapat hadiah semahal yg Najihah pernah dapat. Tapi saya tahu Najihah tahu kami sayangkan dia .. kami sayang semua anak2 tak der beza pun antara satu sama lain.. masing2 special di hati kami sebab masing2 pun ada keistimewaan masing2... Anak2lah buah hati pengarang jantung kami.

So sabtu tu buat makan2 kat umah mil saya.. sebab kali ni buat waktu malam, so kami terpaksa la pegi amik jemput & hantar kawan2 Najihah dr rumah ke rumah.. Sebelum tu Najihah dah tepon dulu la kawan2 dia suh minta izin dr parents masing.. masa jemput tu pun saya jumpa ngan parents dorang.. yer lah kalau saya pun mesti saya risau & saya nak kenal dgn sapa, kat mana sampai kul baper event tu supaya anak saya dlm keadaan selamatkan.

Saya ngan hubby ikut jer kehendak Najihah yg nak kawan2 dia dtg ke majlis tu.. hubby pun tak byk soal drive jer mana2 yg Najihah tunjuk.. haha kelakar pun ada biler semua sumbat masuk livina tu ekekeke

kawan2 Najihah masa baru sampai
So tanpa berlengah terus potong kek & acara makan2.. supaya Najihah & kawan dia ada byk masa nak main2.
Rainbow cake yg saya tempah dr opismate
sedap & cantik.. cake x manis sgt & fresh cream tu sgt sedap!
Opismate saya ni amik tempahan jugak so kalau u ols berminat boleh bgtau saya yer.. nanti saya bagitau camana nak contact dia.
Happy 10th birthday Najihah.. Semoga didlm rahmat & redha Allah selalu.. ameen
Najihah & kawan2nya
Lepas potong kek kiter makan lah.
kawan najihah yg free hair tu macam kembar tapi sebenarnya sorg 10 taun sorg lagi 11 taun..dua2 tu pemalu biler suh bergambar..tu yg tunduk jer tu haha
Menu malam tu simple jerk.. mil saya masakkan nasi goreng.. mula2 saya plan nak buat spaghetti, tapi saya masih belum sihat betul.. asthma.. biler telan ubat batuk bagai...lalok semacam petang tu so beli KFC sajork & jagung rebus dr pasar malam.. ok lah.. bukan ramai pun yg datang.. tak der lah membazir.. budak2 tu pulak makan tak banyak.. sampai kitaorg paksa suh tambah hahaha..
Hadiah dr kawan2 Najihah
Lepas makan.. bukak hadiah la pulak dr kawan2 dia..
Lepas tu dorang main2 kat luar..punya la happy sampai dah pukul 10 tu saya nak hantar balik masing2 tak nak balik ..kelakar sgt.. siap cakap "ala tak nak balik!".. "mak kitaorg tak risau".. haha macam2 lah dorang ni.. mana boleh... saya dah janji ngan parents dorang nak hantar pukul 10.. nanti sure mak/ayah dorang risau.. so hantar jugak lah dorang tu balik..

Hadiah utk Najihah dr kami tahun ni byk jugak..
Beg sekolah sebab beg dia dah koyak talinya

2 pasang baju kengan panjang
Tapi rupa2nya beg ni beg laptop haha.. belasah lah Najihah.. sure kukuh beg ni dah tak der koyak2 rabak..Insyaallah.
Buku cerita color kuning tu..utk lengkapkan collection Najihah.. sebelum ni dia dah ada 2 yg biru &purple tu.

Ni pulak hadiah dr kawan2 Najihah.
Kawan2 Najihah ni tahu minat najihah yg suka melukis & buat komik.. malam tu terus dia lukis dlm sketch book tu. Nah cube tengok ni.. kreatif kan!



Oh lupa pulak utk kawan2 Najihah saya ada bagi party pack utk dorang.. dlm tu ada choc, sikit makanan, brooch & pensil dr US sorang satu. Harap2 kawan Najihah suka.

Pagi tu masa saya bukak bekas cincin, saya nampak cincin hubby bagi pada saya satu ketika dulu masa waktu bercintan cintun kat sintok.. hubby bagi masa bday saya yg ke 21 kot.. La ni saya dah tak muat cincin tu.. masuk kat jari kelinking jer sekarang itu pun suku jerk masuk ahahaha.. betapa cekeding nyer saya dulu.. halus mulus gitu jari.. tiba2 tergerak saya nak suh najihah try.. muat cantik jerk kat jari manis najihah haha... 
elok terletak di jari najihah
Gambar tu saya snap masa bekpes pagi sabtu tu, saya & hubby bawak kuar Najihah sorang jerk.. special treatment di hari jadi utk bday girl.. keluar mencari hadiah hari jadi hahaha... kuar pi alamanda punya la jauh kan dr puncak alam ekekeke.. tapi sebelum tghari kami dah selamat sampai umah.. 

Harapan saya & doa saya pada Allah..agar Hidup Najihah dipenuhi kebahagian, redha & rahmat Allah dunia & akhirat.. Semoga Najihah menjadi muslimah yg solehah & memberi seribu kebaikan pada semua insan yg hadir dlm hidup dia. Insyaallah.. amiin.

4 comments:

DeLinn said...

woww! ajis kasi ko cincin gitu masa zaman degree? maks kagum okayy

edrina said...

Ha ah .. gigih dia kumpul duit haha

sharhanah said...

lukisan kartun tu kretif sungguh siap kartun 'Balqiss' angkat kaki..comel!! :D

semoga Najihah jadi anak yang berjaya dunia & akhirat. Ameen...

edrina said...

Thanks Sharhanah! Kalau suh mama dia lukis confirm kelaut haha

Google