I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Monday, July 02, 2012

Minggu sakit

Last week isnin saya el sebab anak2 tiba2 demam serentak.. memula Danisha lah start demam hari khamis, tiba2 muntah & badan panas tiba2 masa kat smartreader. Sabtu tu dah jangkit pulak pada umar & qaireen... menjelang ahad, khayla & haris pulak.. biasalah tu.. bila sorg kena jangkitan it will go around the house :(

so mmg terpaksa amik el sebab confirm maid tak boleh nak handle anak2 yg sakit neh.. bahaya kan kalau demam panas.. mmg kena monitor suhu badan dorang & lap2 sentiasa supaya jgn panas sangat.. mcm biasa demam ni amik masa beberapa hari jugak kan nak subside sepenuhnya.. makan obat..suhu turun cargas lah budak2 tu, biler dah nak abis kesan ubat tu, badan panas balik haa mula la meragam..

it's off to the clinic we go!
anak2 ku yg sentiasa ceria
Seperti biasa saya akan bawa anak2 ke klinik An Nisa di alam budiman sebab budak2 ni dah serasi ngan ubat2 kat situ..lagipun saya suka dgn doctor dia yg suka bagi explanation & check pun betul2.

lawatan secara berjemaah ke klinik hihi
khayla tak der mood

mengantuk sudah
Semua org dapat ubat demam, batuk & selsema.. cuma haris lah kena amik neb sebab dia ada asthma bila doc dengar jer bunyi nafas dia terus suh sedut gas tu
sementara tunggu haris amik neb & tunggu ubat, anak2 ku dah start melasak huhu
anak2ku terrorizing the clinic
Hari selasa, saya mintak kejer dr rumah sebab anak2 masih belum sihat sepenuhnya.

Then, on wednesday... saya pulak demam huhu.. mummy was also not spared! Saya kena paling teruk huhu.. demam, selsema & batuk..complete set.. so rabu & khamis saya mc.. Makan ubat selsema & batuk tu macam tak der kesan pada saya.. tapi may be sebab saya pegi klinik kat puncak alam jerk tak pi pun yg kat alam budiman tu sebab saya tak larat nak drive. Jumaat saya masih demam tapi mcm malas nak pegi kuar amik mc so saya kejer dr rumah jer, lagipun tak busy sgt so ok lah..lagipun ada lagi sorang teammate saya kat opis yg boleh cover kalau ada apa2 hal.

Sabtu, selsema & batuk saya masih teruk.. saya mcm dah malas nak makan ubat batuk tu, en.suami suh amik madu.. kat rumah mmg ada simpan madu Am2ay tu so saya bancuh ngan air suam + asam limau sikit.. mmg mujarab sgt madu tu.. batuk saya beransur2 lega.. saya terus tak amik dah ubat batuk tapi saya gantikan ngan madu.. haris pun sama saya bagi dia telan madu, tapi sebab haris dia suka telan macam tu jer so saya tak lah bancuh ngan air, saya terus bagi dia telan jer terus satu sudu teh tu sebab dia suka. Mmg dia pun nampak dah ok..

Hari ni Isnin, saya dah masuk kejer.. dah tak der demam tapi flu & batuk masih ada lah..harap2 tak berjangkit pada kawan2 kat opis :)..

Harap2 semua org akan sembuh sepenuhnya..

Oh Allah, please bless & keep my family in good health with joy and peace.. amiin ya rabbal alamin

oh.. sakit itu penghapus dosa..insyaallah..


No comments:

Google