I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Monday, June 09, 2008

Bertandang kerumah Jujie

Najihah & Danisha lepak atas sofa kat umah jujie..

Jujie neh kawan paling rapat saya masa saya matriks..degree..praktikal..kejer dan sampai lah sekarang. Dr dulu lagiks saya dan jujie ni selalu bersama sebab apa tau u olls.. sebab saya lah pembonceng setia motor si jujie neh hiks... saya kan penakut bawak motor bagai neh kan..dolu2 kalau nak cariks saya..carik ajer jujie..neh konpem jumpa saya hisk... jujie ni pulak u olls sangat perkasa tau... bukan takat motor & keter jerk dia boleh bawak tau u olls... lori pun dia boleh bawak tau... huh sangat kagum saya dengan keberanian dia ni. Ni saya cakap betul sebab jujie nie dulu duduk kat Felda Bukit Goh.. arwah ayah dia dulu ada lori & ramai pekerja2 indonesia utk kerja kan ladang2 kelapa sawit..so si jujie ni pernah lah bawak lori tu..kelas kan..

Tapi walau pun jujie ni cam lasak tapi dia jugak sangat terror masak, jahit menjahit, hias menghias, gubah menggubah dan sebagainya... memang sangat seni hasil kerja tangan dia tau.


2 minggu yg lepas waktu saya dah hantar adik saya balik kolej twintech dia kat bangi, kebetulan masa tu dah maghrib so memula ingat nak pi carik masjid..sekali teringat rumah jujie dekat2 situ jer kan..so apalaga terus call dia..nasibla kan main terjah jerk..hiks... sian jujie...ala kami cakap kami nak tumpang solat jerk... kebetulan masa tu dia tgh tidur pasal keletihan baru balik dr Langkawi...hihihi sowey yer jujie..atleast aku kejut kau solat maghrib tau...kalau tak mesti maghrib kau dah terbang kemana kan..hiks..
Ni la jujie yg baik hati tu u olls...


Jujie neh duk sorang2... kekadang mak dia datang la duk ngan dia... Jujie neh dah bertunang tapi saya pun tgh tunggu neh kad kawin dia neh.. Harap2 sebelum hujung taun ni lah yer juj...hiks..
Hubby tengah borak2 ngan jujie.. kami neh semua sama matriks & degree kat uum :-)


Lepas solat semua kami belanja jujie gi makan kat satu kedai tomyam kat Bangi tu..kami suh jujie tunjuk kedai paling best sekali..hiks...nyum2 sedapnya ikan siakap sweet sour, kangkung belacan..sotong celup tepung..pergh...paling best tom yam dia sangat la menusuk kalbu..sedap sesangat tau u olls..

Tapi jujie neh memang teman saya dikala susah & senang... Kalau saya susah hati mesti saya cariks dia..mesti saya call dia citer semua2... pendek kata jujie ni serba serbi tau pasal saya..pasal family saya dan yg sewaktu dengannya... Saya pun sangat rapat dengan mak jujie..mak jujie pernah buatkan saya baju kurung pahang...cantik sesangat tau...Masa saya kahwin.. jujie gubahkan hantaran saya.. memang sangat2 cantik.. masa tu colour hantaran saya maroon & krim... sangat2 cantik bila dah digubah oleh jujie yg sgt berseni itu. I lap u jujie.. friend forever..muaahhsss

6 comments:

super lotto results said...

It could widen my imagination towards the things that you are posting.

mama ranggie said...

kawan suka dan duka memang susah nak cari...

langsuir said...

hehe slim ah Jujie skang...kem salam kat jojie...

PerantauSepi1306 said...

weh ed.. ni izuzi marlia ke jujie lain neh.. muehehehehe.. neway syiok aaa lelepak umah member lama kan kalo boraks misti tak hengat dunia punyelah.. ;p

edrina said...

ni jujie zuryana la sydde. Bukan izuzi marlia ehehhe

Kopi Suam said...

aku pun ingat Izuzi Marlia tu la sebab aku dok telek gambo tu heeh heeh..

ed sori aku tak perasan le hubby ko...budak uum gak yek ampun

Google