I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Sunday, October 12, 2014

Jumpa Felixia Yap di Majlis Perkahwinan Sepupu :)


Tajuk tak leh blah nak menaikkan rating kah kah kah

Sebenarnya cousin saya ni dah nikah bulan Februari awal taun ari tu, tapi majlis wedding dinner baru buat last weekend bertempat di Sime Darby Convention Center.

Saya pegi berdua jer dgn husband, sebab buat kat dewan tak berani nak bawak anak2 kami yg berderet tu lagipun kami faham tempat adalah terhad.

Pukul 6 petang sabtu tu, gi amik parents saya & adik bongsu saya dulu kat Bangsar. Husband adik bongsu saya kejer shift petang so dia tak dapat la nak join kitaorg. Adik saya no 3, edzuwan pun tunggu siap2 kat Bangsar jugak. Dr Bangsar kami gerak ker dewan SDCC tu. Sampai sana solat maghrib dulu kat surau.

Eda (adik bongsu saya) bersama anaknya Adam, Dieyla (isteri edzuwan), Adik saya Edzuwan dukung anaknya Edriss. Sorang lagi adik saya Edlee x dapat datang..jauh nun di kelantan.
Setel solat sementara tunggu nak masuk dewan / majlis start , kita posing la dulu kan haha
i ols bersama mamito.. hihi.. saya, edriss & mak tok
3 mak dara pingitan :)


Pelamim simple jer tapi cantik
Lauk pauk adalah sgt sedap! Ada banyak sgt. Ada Rendang daging, udang masak sambal, ayam goreng berempah, sayur campur, ikan masak apa ntah dan yg paling saya suka adalah daging bakar cecah kuah asam.. masyallah..daging dia lembut, air assam dia terbaik..terasa2 kesedapan sampai la n i haha. Gambar lauk tak sempat amik, lapar haha.. Sempat amik gambar dessert jer
dessert yg sedap! Ada buah, aiskrim yg diletak atas dark chocolate & apa nama kuih ni yer?
Memang kenyang sgt & puas hati dapat makan sedap haha..siap bertambah2 nasik. hihi
Kami..sempat lagi bermonopod kui kui kui
Disebabkan suami adik saya Syahir x ada maka kami bergilir2 pegang adam..mak dia dah kecoh takut kami habiskan lauk haha
Adam wif pak long & mak long.. bagi tgk citer upin ipin diam la dia haha

Pandai pulak tu, bila kita dah siap amik gambar, sibuk nak tgk gambar dia hahaha..
Satu2 nya adik pompuan saya, mak adam yg kuat makan sebab tak lama lagi adam nak dapat adik :)
Kat meja kami jugak ada cousin saya, Hafiz & isteri. Orang kata muka saya & suami Hafiz ni seiras. Dah lah nama panggilan pun Intan. Nama panggilan saya kat rumah Intan. Nama wife Hafiz, Intan jugak.. Syarifah Intan Dalina.. sedap nama dia kan?
Intan Edrina & Syarifah Intan Dalina dgn anak kedua dia Aisyah.
Saya bersama anak sulung Hafiz, Balqis & Intan bersama anak kedua, Aisyah
Sama ker? Hihia.. ada la iras2 kan.
Bijak betul la anak buah saya ni, Edriss sama menadah tangan waktu doa dibaca.
Parents saya x duduk dgn kami, dia kena duduk atas pentas. 

Dah setel makan2 mak saya turun duduk lepak ngan kami :)
Bonda tersayang
Ayah pengantin perempuan ni rupa2nya veteran old boys mckk batch 68. Husband saya senyum jer tgk gelagat 2 meja kumpulan veteran mckk batch 68 tu :). Dorang ni siap naik atas pentas menyanyi & menari. Husband saya pun mckk old boys jugak tapi batch 88. 20 taun beza haha.. Batch 68 ni batch Dr Hj Fadzillah Kamsah. So sempat la jugak bergambar ngan DFK :)
Saya, hubby, Bapa pengantin perempuan, DFK & Pak Njang Aziz (Bapa pengantin lelaki)
Parents saya bersama DFK.
Tak sangka jugak dlm majlis tu ada Felixia Yap / Raissyah Rania / Rara :). Apa lagi terus gi jumpa dia mintak izin nak bergambar sama. Cantik nya dia.. slim sgt!

Akhirnya dapat tgk muka Rania depan2 :)

Edriss yg comel bersama Pak Njang Aziz.. pak njang ni la ayah pengantin lelaki.. dia ni abang ayah saya.
Masa nak balik tu pulak sempat jugak kami bergambar dg Louisa Chong.. nampaknya malam tersebut malam bertemu selebriti jadinya.. pengantin tak kami endah hahaha.. teruk betul. Bergambar ngan pengantin masa last2 tu hahaha
argh baju  i membuatkan i ols nampak gemuk huhu
Louisa Chong ni baik sgt tau.. humble.. dia yg ucap terima kasih kat kitaorg bertalu2.. :)

Ok lah saya akhiri entri kali ni dgn video persembahan gesekan violin di majlis ini. Semoga perkahwinan sepupu saya ini bahagia berpanjangan hingga ke syurga. Aamiin.


No comments:

Google