I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Friday, March 16, 2012

Bonus & Increment utk tahun 2011

Yeay.. saat2 yg ditunggu2 tiba lagi... kami semua dah dapat surat increment & bonus masing2 semalam dr mr big boss... semua keluar dr bilik big boss senyum2 sengih sampai telinga.. yer.. surat kami diserah by hand jumpa seorg demi sorg dgn big boss..

Masa big bos dok membebel ayat bebelan ucap terima kasih atas sumbangan, kerja keras yada yada yada ..yg saya pasti ulangan ayat yg sama utk semua staff ahahahhaa... saya dah tak konsentrate pun apa yg dia kata.. mata saya hanya tertumpu pada jumlah yg tertulis dlm surat tu jerk ekekeke...

Dan saya sgt happy.. alhamdulillah... syukur pd Allah...

Bonus kali ni saya nak beli iphone4s, lepas tu saya nak beli jubah2... dah lama saya tanam niat saya nak menutup aurat betul2.. dan saya rasa sudah sampai masanya.. saya pun dah tua.. dah bersuami & punya anak2 yg ramai utk saya didik.. Maut pun makin menghampiri..dosa byk tapi amal kebajikan sgt kurang..

Biarlah saya menjadi contoh terbaik utk anak2 perempuan saya dlm berpakaian.. please pray for me...
Baju kecit2 ketat2 semua biarlah pakai dlm rumah sahaja utk suami...

Saya tgh aim baju2 dibwh:














Dan tentunya saya akan pakai tudung yg menutup dada.. sekrg tgh pektis pelan2 mcm kat bawah ni:\

Semoga saya istiqamah & Allah tidak bolak balikkan hati saya.. ameen.



4 comments:

Jazimin said...

Syukur,Alhamdulillah...semoga akak diberi kekuatan untuk menjadi muslimah sejati dan seterusnya menjadi bidadari syurga...

lagi satu,fahamilah dengan mendalam apa itu bertabarruj...sbb salah satu cara syaitan nak mengajak wanita ke neraka ialah dengan menggalakkan isteri2 bertabarruj..apa itu tabarruj?itu lah dia,berlebihan dalam menghiaskan diri dan me'makeup' kan wajah bukan untuk suami tetapi untuk tontonan bukan muhrim...

edrina said...

Salam Jazimin,

Thanks Jazimin.. Doakan akak supaya istiqamah & tidak dibolak balikkan hati. Insyaallah.. mekap pun dah jarang pakai la ni.. selalunya pakai bedak & lip gloss jerk.

Kamalia said...

kak ed,
marilah kita...saya dah mula bagi orang/asingkan baju dan tudung yg tidak shariah compliant sejak awal tahun hari tu...insyaAllah takmau pakai keluar rumah lagi... juga dah start pakai stokin tebal dan handcover...mekap pun tidak lg. saya nak istiqamah, kalau ada kawan/circles lebih mudah dan bersemangat...yg penting kita buat semua ini bukan kerana suami/ayah tapi kerana Allah suruh, dlm quran surah annur:31 dan al-ahzab:54.

p/s: kawan saya (fb muslim design) jual jubah silk route tu.

edrina said...

betul tu lia.. kak ed pun nak start pakai stokin & handcover. Berdoa sgt2 neh supaya Allah tak bolak balikkan rasa dlm diri ni.

cantik2 kan baju kat fb muslim design tu.. suka sgt :)

Google