I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Tuesday, February 21, 2012

Majlis Tunang Adik Bongsu Saya

Date : 12/02/2012
Venue : Rumah Pak Njang kami kat Bangi Lama

Entry tertunggak gak neh.. weekend 11-12 Feb ari tu mmg la sgt2 memenatkan.. 11 Feb tu kan adik ipar saya kawin.. balik umah malm tu dah lewat after kemas2 apa yg patut kat dewan..sampai umah dlm kul 2 pagi.. titun around kul 3 lah.. ikutkan boleh jer tido kat hotel kat shah alam yg mil dah booked. Tapi since esok kami x mau kelam kabut kemas2 brg check out fr hotel sbb pagi2 lagi dah kena berdesup ker Bangi coz kul 9 dah kena ada sana ikut kata ayah saya, majlis start kul 10 pagi.

Mmg tepat decision yg kami amik tu sbb anak2 semua x larat langsung nak bangun pagi tu.. so kami gerak berdua.. bawak umar sorang jer sbb umar ni biasa laa dia.. light sleeper and cepat jer terjaga kalau dgr saya dok mandi ekekeke..

Sampai2 sana, ayah saya ckp majlis start kul 11.. adus..tensi gua, kalau tau tadi tak der la terkejar2 sgt,
Pas tu rombongan meminang sesat barat last2 sampai umah Pak Njang saya tu kul 12 lebih jugak.. haish..
Punya la ramai rombongan lelaki yg dtg..lebih 50 org okes.. dlm 13 buah keter..giler ramai hahaha..dah macam majlis nikah okes.. ekekeke

Tapi apa pun alhamdulillah majlis berjalan lancar.. actually buat ni tumpang kat umah pak njang kami (abg ayah saya) atas permintaan pihak keluarga rombongan lelaki yg katanya kalau boleh buat tunang kat area kl/selangor.. nikah nanti baru la pi kelantan pasal jauh sangat..

Selamat Bertunang Eda Ezani adikku yg kededek ekekeke
ohh..saya pakai baju dr butik online saya edd-fashionista.blogspot.com :)
The Cousins - mekap eda yg gojes tu done by Izyan, cousin saya yg pakai jubah kelabu  duduk kat depan tu. Thx Izzy! You have done a great job!
Bakal mak mertua sarungkan cincin. Moga dipermudahkan urusan & selamat ke jinjang pelamin
Eda wif en.Tunang, Syahril :)

The Siblings
All for One, One for All!!
Eda wif Famili Edlee (adik saya no 2)
Eda wif Izyan+Hubby & Edzuwan (Adik saya No 3)+Tunangnya Dieyla
Bincang projek gapo tu?
Tersadai kepenatan hehe.. Pak Njang saya yg duduk kat bawah atas carpet tu :)

The Venue - rumah Pak Njang Aziz
Terima Kasih yg tak terhingga pada Pak Njang saya yg sudi menjadi Hos majlis tunang neh.. Rumah Pak Njang adalah sgt besar.. best! Terima kasih jugak pada Mak Chah, Mak Ngah, Mak Long, Saiful & Adek, anak pak njang yg sponsor macam2 seperti lauk pauk, air etc. Semoga murah rezeki selalu.. ameen.

No comments:

Google