I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Tuesday, November 01, 2011

Tentang rumah

Tak sabarnya nak tunggu built-in wardrobe saya siap. Tak larat dah tgk bakul2 kain & almari baju anak2 yg dah kopak pintu ekekke..

Sabtu ni, org kian classic nak dtg ukur baru, pas tu tunggu lagi dia dtg pasang pulak..haish tak sabarnyaa...

Kami amik pakej masa homdec bulan baper entah, awal taun ari tu.. rm11k+, wardrobe 8 kaki dlm master bedroom, 6 kaki bilik anak2 pompuan, 6 kaki bilik anak2 lelaki, cabinet tv 8 kaki kat bawah & cabinet tv 6 kaki kat family hall atas.

Ni keadaan living hall kitaorg sekarang, cer tgk cabinet tv yg dah berlobang dek penangan anak2 yg sedang melasak haha..
Oh tak sabarnya nak cantikkan umah.. kitaorg ni slow2 jerk buat coz biler ada bajet jerk baru buat.. tak mampu nak buat sekali gus terus huhu.. tambah2 lagi ngan perbelanjaan anak2 6 org semua tu, susu & pamper sebulan pun dah ribu riban tsk tsk.. so biler tak der dok ontok2 jer lah walaupun keinginan nak cantikkan umah tu membuak2 ekekeke...

Baby cot tu sajer letak bawah sebab nak kurung umar yg melasak suka panjat sana sini :).

K lah nanti biler dah pasang wardrobe & cabinet tv tu semua saya amik gambo letak sini. Plan tu macam2 termasuklah beli sofa baru etc tapi semua tertakluk pada budget lah u ols ekekeke.

Sebelum saya bersalin ari tu, hubby upah indon cat luar rumah yg dah berkarat cat dia tu. Ni la first time cat balik after 6 taun lebih dah pindah masuk sini.

Ni gambo sebelum cat.
Berkarat/berkulat dah cat
Ni selepas dah cat. Malas nak pening kepala nak fikir cat color apa, so instead of 3 color sebelum neh kitaorg amik 2 color jer lah, putih & cream. supaya nampak bersih jer.
Ni lak indon tu tgh cat pagar.walaupun rumah saya ni design dia tak cantik macam rumah2 baru sekarang ni tapi saya bersyukur sebab masa saya beli harga rumah ni sgt murah. Corner lot ngan tanah yg agak besar cuma rm210K sahaja. Bulan2 saya cuma bayar rm1K. Kalau saya beli rumah baru di luar puncak alam pun, saya takkan jual rumah ni. sayang ooo...

Oh ya, apartment saya yg kat bukit tinggi tu kami dah berjaya jual.. yippie yeay!!! Alhamdulillah :).

No comments:

Google