I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Monday, September 06, 2010

7 Sept 2010 - Selamat Ulangtahun perkahwinan yg ke 9 Tahun Sayang!


Alhamdulillah.. tahun ni genap 9 Tahun kami disatukan sebagai pasangan suami isteri...Semoga kebahagiaan ini berkekalan sampai biler2 & jodoh kami suami isteri hingga ke syurga.

Terima kasih buat suami tercinta kerana sentiasa bersama dlm susah mahupun senang..
Sesungguhnya awak pelengkap hidup intan..

Saya suka borak2 dgn hubby.. contohnya kalau dlm keter.. hubby tahu saya ni malas sikit kalau nak membaca, jadi dia akan citerkan kat saya dlm ayat paling mudah supaya saya ingat.. Contohnya hubby bercerita pasal leadership.. ada 2 jenis leadership..character leadership & personality leadership..

Character ni dia develop over times.. maknanya benda tu dah ada dlm diri leader tu. Character takkan berubah dlm sekelip mata..contohnya self-discipline, honest etc.. contoh2 leader dlm kategori ni adalah mother teresa.. walaupun dia miskin tak der apa tapi dia berjaya attract followers.

Personality pulak boleh berubah2.. macam masuk kandang kambing mengembek..masuk kandang lembu..mengemboo eh betul ek ekekek belasah lah.. personality is how u present urself to the world...how others see you... so kiter boleh jadi org lain dengan menukar personality kiter..kadang2 macam hipokrit jugak lah.. so kebanyakan leader yg kita ada zaman sekarang adalah leader2 yg mempunyai leadership skill bersandarkan personality..sgt susah nak carik leader yg berkarakter sekarang neh.

haa..cam tu lah dia akan citer dan saya akan tanya dan tanya lagi sampai saya paham... sebab tu la saya suka hubby..dia tak suka cakap benda yg merepek2..contohnya kan kalau dlm bulan poser ni saya ada nak mengadu apa2 pasal sipolan sipolan..nanti hubby cepat jerk potong.. 'intan..puasa neh' ekekke..terus ai stop u.. yer lah kalau benda tu jadiks cam mengumpat dah hilang sikit pahala poser yer tak?

Kalau buat sesuatu saya suka ikut perasaan..kadang2 macam budak2 tapi hubby pandai kawal keadaan tu..dia akan pujuk saya and cakap apa yg rasional.. Kadang2 biler hubby down saya akan pujuk hubby pulak..bagi kata2 semangat & peransang.. sesungguhnya kami sama2 tak boleh hidup tanpa salah sorang di sisi.

Tak dapat bayangkan kalau walau sehari tak dengar suara hubby... saya selalu kacau hubby kat opis..sajer2 call tanya wat aper la etc..semata2 sebab nak dengar suara dia jerk..tapi kadang2 kalau saya kat opis busy menggiler saya takkan kacau hubby kat opis.. nanti biler hubby amik saya biler petang dia akan cakap..busy eh hari ni? Tak der call pun :).

Masing2 ada kelemahan & kelebihan masing2...

Terima kasih sayang sebab terima intan seadanya... Sayang awak selamanya.. muaahhhsss

XOXO

nota kaki:
Gambar diamik sebelum poser..nampak gumuks sebab vontot mengembang ekekek.. punya la pening camana nak kecitkan vontot lepas bersalinkan anak no 5 neh.. masa tu berat adalah 58kg.. lepas 2 minggu poser ari tu sgt suker sebab hubby kata vontot ku dah mengecit ekekeke..timbang berat ari tu lepas bukak poser adalah 54kg.. kalau sebelum makan harus 52kg tu ekekeke..muahahhaa.. tapi hubby kata.. tgk lepas poser nanti dlm masa 2 hari awak boleh naik balik wekekekekeke

No comments:

Google