I love to blog/talk about my family. These sincere sharings are to tell you that family bonding is on top of my life agenda and i believe that each one of us have a uniqueness that others can leverage on. Being very family-oriented, I hope all my entries can contribute by 'prosperizing' other family. This world needs great family towards building great ummah :)

Doa utk Semua
Ya Allah cukupkan rizki padaku, berkahilah rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Ya Allah sembuhkan bila ada teman-teman yg sakit, lunasi bagi yang berhutang, mudahkan jodoh yg soleh/solehah bagi yg belum, mudahkan pekerjaan bila yang belum mendapatkannya.. ameen

Followers

Tuesday, September 04, 2012

Cerita balik kampung

Cerita raya simpan dulu.. nak citer balik kampung dulu sebab masih panas haha... punya lah excited sebab rasa macam lama giler kot tak jalan2 naik keter satu family jauh2 & bercuti. Malam khamis tu saya baru la pulun packing baju & barang2.. Danisha & Qaireen sibuk bercerita sambil nyanyi2 sebelum tido.. Maid kata tak tau la pukul berapa dorang tu tido.. maid cakap dia terdengar dorang tu borak2 atas katil "esok kiter balik kampung...kiter bawak beg pink mainan tu tau.. bla bla bla".. haha dorg pun sama excited.
tido lewat..pagi dah tak larat nak bangun :)
Pagi khamis tu hubby pegi putrajaya kejap.. renew permit maid saya Aisyah.. dah tahun ke 6 dah maid saya.. alhamdulillah..moga berkekalan..sebab maid saya ni bagus sangat. Setel renew permit semua kul 1 tghari jugak lah gerak dr puncak alam.. sempat usik danisha & qaireen masa nak pass kunci umah kat pil.. masa sampai jer depan rumah pil hubby cakap "okay..dah sampai kampung".. terus danisha jawab "eh kampung kiter kan jawuh (read:jauh)?" hahaha...
Umar, danisha & qaireen dok belakang.. Haris, Najihah & Maid dok tengah.. Khayla dok ngan saya.. tapi si umar tu kejap ketengah..kejap kedepan haha.. so selalunya kalau saya tak pegang khayla.. saya pegang umar haha..
Kanak2 riang yg happy...excited & full of energy sokmo huhu

mek khyala bertocang satu
Sampai kat Tapah benti kejap makan KFC.. lama jugak la benti situ, anak2 buang air etc.. then kami teruskan perjalanan sampai la ker Kuala Kangsar.. benti solat kat masjid Ar-Ridzuaniah.. sebelah Malay College (Sekolah Hubby dulu). Sempat la dia mengimbau kenangan lama 5 taun belajar kat situ dulu :).

En.suami mengimbau kenangan pektis ragbi di bola ini 20 tahun yg lampau :)

Setel solat jamak zohor & asar kami sambung gerak ker Grik. Saya lebih prefer lalu grik compare ngan lalu merapuh sebab..
1. Ada hiway plus yg ada byk RnR.. sebab toilet2 kat RnR plus adalah lebih ok...saya tak suka toilet yg kotor..kat merapuh susah nak carik toilet yg bersih2. Travel ngan anak2 yg ramai ni tak leh budget biler masa nak kena benti sebab kadang org ni terberak la etc.
2. Hiway merapuh.. jalan byk lobang..berliku2.. susah nak memotong kalau lori kat depan kiter.. org pantai timur pula kebanyakan (x semua) bawak keter style gedebe bodoh..mcm nak hantar nyawa.. berani giler gamble potong wpun kat selekoh.. saya pernah kena masa balik dr kelantan ke KL bulan march ari tu masa adik lelaki saya kawin. Kereta volvo depan kitaorg main potong jerk lori kat depan wpun kat selekoh..tetiba balik selekoh tu muncul hilux 2 jibik.. mengucap panjang saya.. keter volvo tu terus naik ke bahu jalan.. nasib baik ada bahu jalan.. kalau x der? Harus bertembung.. dgn2 saya & family sekali terlibat sebab kami belakang lori yg dipotong tu.. keter hilux yg berdepan tu ok la.. tapi hilux yg no 2 belakang tu macam hilang kawalan stereng.. sebab saya rasa dia pun terperanjat tetiba ada keter laju kat bahu jalan. Lepas tu keter volvo tu terus insaf kot sbb saya tgk dia dah tak der potong2.. bawak slow jerk.. dah lah dlm tu ada wife & anak dia.. mmg sengal..dan menyesal seumur hidup pun tak guna kalau eksiden tadi.
3. Hiway pantai timur grik ker Jeli biler mendaki bukit banyak dia buat laluan memotong. Jadi kalau ada lori balak kat depan kita boleh potong dgn selesa.. kalau ikut merapuh tu.. kalau lori tu bwk 30km/j... nak tunggu jalan clear baru nak potong mmg tak leh nak bajet pukul berapa sampai KL.
4. Dapat mengurangkan dosa kering saya dr sumpah seranah keter2 sengal yg gedebe budus tadi haha..

Benti lama jugak lah kat kuala kangsar tu... akhirnya sampai pasir mas dlm kul 10 malam.. Happy sgt sebab semua adik beradik dah sampai dulu..dah lama tak kumpul ramai2 macam ni :).. Paling happy adalah anak2 lah.
Geng bas sekolah :)

No comments:

Google